אנתרופוסופיה בישראל

 




אדם עולם - גיליון 5: פברואר-מרץ 2009

אדם עולם - גיליון 5

מאמרים באורך מלא

דבר המערכת / מאת נועם שרון
"הגענו אל הפַזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל" | משה בר נס
אנתרופוסופיה בעברית (פינה לעניני לשון)

מאמרים וכתבות

  • דבר המערכת | נועם שרון
  • מכתבים למערכת
  • קצרים; אנתרופוסופיה בעברית (פינה לעניני לשון)
  • ט"ו בשבט והמיתוס על שני העצים בגן עדן | ד"ר ישראל קורן
    מבט על המשמעות הפנימית של ט"ו בשבט והמרי הראשון במקרא
  • לעזאזל, עוד מלחמה | שלי מהרי, יהונתן דביר, שירה לפידות
    חוויות ומחשבות מימי המלחמה, בליווי מכתבים שכתבו ילדי כיתה ד' בבאר-שבע לילדים בעזה
  • פוליטיקה, אזוטריה והאנושות המודרנית שביניהם | גבע ששון
    מה חשיבותם של חיים בעלי תוכן רוחני למנהיגי העולם?
  • על זיכוך עולמו הפנימי של הפוליטיקאי | מ"ק (מהטמה) גנדהי
  • הלב של ירושלים | נועם שרון
  • שיחה עם אורי עמדי, הנשמה היתרה של שוק מחנה-יהודה
  • מארגון קהילה לארגון אומה – דרכו של אובמה לנשיאות ארצות-הברית | איל בלוך
    על חָכמת המנהיגות של ברק אובמה
  • “הגענו לפַזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל" | משה בר נס
    שיחה עם גלעד גולדשמידט, מחלוצי חינוך ולדורף בישראל, לרגל צאת ספרו החדש "עולמה של הילדוּת"
  • התבוננות בבנייה בקוביות בגיל הרך | יפה מאיר
    כיצד מתאפיין המשחק בקוביות לפי גיל הילד
  • על ערכו של המשחק בגיל הרך | רודולף שטיינר
    קטעים מתוך הרצאה על התפתחות המוח
  • על פדגוגיה של שלום | קורנליוס בוגרד
    מחשבות על חינוך לשלום באמצעות גישת ולדורף לחינוך
  • "החלוציות מצד ההורים הערבים היא בשליחת ילדיהם לגן-ולדורף;
    החלוציות מצד ההורים היהודים היא בשליחת ילדיהם לגן מעורב"
    שיחה עם אמיר שלומיאן, מקים הגן הדו-לשוני בחילף | איריס כהנוב
  • אינסיג'ם [הרמוניה, השתלבות] | רונית פן
    סיפור אישי על הֶכרוּת עם נשים ערביות
  • אימהות בשר ודם | נעה ברקת
    הגדילה המשותפת של האם והתינוק? במעלה שביל החלב

מדורים

  • קהילות
    על שליחותן של קהילות ייעודיות בימינו, חלק א' | ראובן שליב
  • אדם-אדמה
    נייר, מִחְזוּר ואקולוגיה | אילן רונן
  • אוכל טוב | יוטקה הרשטיין
    תלאותיה של צמחונית בארץ הנקניקים ומתכון: פשטידת תפוחי אדמה הונגרית קלסית
  • מלאכות | איריס גל
    בובה יפנית במילוי אורז
  • ספרים חדשים
    אודי לוי על ספרו של פטר סלג: "הכול לא נשכח"
    חלופת מכתבים בין נלי זקס ופול צלאן בצל המלחמה
  • לוח מודעות, הטבות לקוראיאדם עולם
  • מדור מוצרים ושירותים

חזור | לראש המסך


 

אדם עולם

אדם עולם בפייסבוק אדם עולם ב Facebook
אדם עולם - ראשי »

ב-1919 פנה אמיל מולט, מנהל בית-החרושת וולדורף אסטוריה בשטוטגרט ואחת מהדמויות המובילות בתנועה של השילוש החברתי, אל רודולף שטיינר בבקשה לייסד בית-ספר לילדים של פועליו. החל מ-1907 ועד מותו של רודולף שטיינר, ומאז ועד היום בכל המרכזים האנתרופוסופיים בעולם, ניצבים המחקר, הריפוי והיצירה האמנותיים במרכז של כל פעילות אנתרופוסופית. האוריתמיה הנה אומנות אשר מכילה בתוכה את כל האומנויות המלוות את האדם משחר התפתחותו: הארכיטקטורה, הפיסול, הציור, המוזיקה, השירה והפואטיקה. הרפואה האנתרופוסופית התפתחה מתוך עבודתם המשותפת של ד"ר איטה ווגמן ורודולף שטיינר עם קבוצת רופאים בבית-החולים בארלשהיים שליד דורנאך, שוויץ. הביוגרפיה עוסקת בהתפתחות האדם ומתארת (על ידי החוקים הביוגרפים) את המסע האנושי מלידה עד מוות, את התפתחותו הגופנית, הנפשית והרוחנית של האדם ואת הצמתים החשובים בחייו. רודולף שטיינר נתבקש ב-1924 על ידי קבוצה של חקלאים ממרכז אירופה שגילו דאגה לנוכח ההתדרדרות בבריאות של זני צמחים ובעלי חיים, להניח יסוד למדע ולפרקטיקה אנתרופוסופיים בחקלאות.

© כל הזכויות שמורות למחברים ולאמנים