אנתרופוסופיה בישראל

 




אדם עולם - גיליון 7: יולי-אוגוסט 2009

אדם עולם - גיליון 7

מאמרים באורך מלא

דבר המערכת | נועם שרון
עבודה ב"מנדטים" – כלי להתפתחות אינדיבידואלית וצוותית | רונן האן
פעילויות עם ילדים לתקופת הקיץ והחגים הקרובים | איריס גל

כתבות, מאמרים ומדורים המתפרסמים בגיליון

  • דבר המערכת | מיכל קרמר ונועם שרון
  • מכתבים למערכת
  • קצרים | יוזמות תיכון ברחבי הארץ
  • אנתרופוסופיה בעברית | קוֹלֵגְיוּם
  • בנימה אישית | מיכל שי לי
    מה עושים כשתפיסות עולם מתנגשות בארוחת יום-שישי ?
  • מדור צילומי | תערוכת סיום של כיתה י"ב בבית-ספר ולדורף הרדוף.

מאמרים וכתבות

  • קיץ | חן עתיד
    מה מתרחש בשמים בלילות הקיץ?
  • על כְּרִיסְטוּס או עִמָּנוּאֵל | דני אמן
    משמעותו של "כְּרִיסְטוּס" או "עִמָּנוּאֵל" בראי הידע האנתרופוסופי
  • מה זה תיאטרון חינוכי? | פרופ' שמעון לוי
    ריאיון עם יונתן לוי, במאי ההצגה "קרבן"
  • מה עם מה שיש לנו להגיד? | שירה ברוק
    מחוויותיה של תלמידה שהשתתפה בהצגה
  • מלך טווס, אל או שטן? | פרופ' אילן פפה
    מי היא הדת היְזִידִית, ששמה לה את הטווס לאֵל?
  • למי מיועד חינוך ולדורף?| נועם שרון
    שיחה עם בת-ציון פידלר על גורל, אחריות, והילדים החדשים
  • ארץ-ישראל – ארץ האדם? | אמיר גלר
    על תקופת גאוגרפיה של ארץ-ישראל בכיתה ה'
  • ההבל החם העולה מנשמת חינוך-ולדורף | יעקב שבט
    חוויותיו של מורה ולדורף בחינוך הממלכתי
  • ארבע פָּנִים של אהבה | אנליס ברוהל, תרגמה ליאת זינגר
    ארבע סוגים של אהבות, וביטוין במפגש הטיפולי. מוקדש לבית-אורי, במלׂאת 40 שנים להיווסדו
  • עבודה ב"מנדטים" – כלי להתפתחות אינדיבידואלית וצוותית | רונן האן
    סוגיות מרכזיות וקווים מנחים לעבודת-צוות לפי גישת ה"מנדטים"

מדורים

  • קהילות | ראובן שליב
    על שליחותן של קהילות ייעודיות בימינו, חלק שלישי ואחרון
  • יָזמות | יעקב ארנן
    "שבוע השלום," סוכות 2009 בחורשת "שער לאדם"
  • לבריאות | ד"ר מוטי לוי
    החלב מנקודת מבט מדעית-רוחית, חלק א'
  • אוכל טוב | אורי מאיר-צ'יזיק
    יוגורט מאגוזי קשיו
  • ספרים חדשים
    מסרים מְחַיים | צבי מדר - על הספר גשר מעבר לנהר 2
    כתיבה ברוכה | אורין בר-שלום - על ספרו של ראובן שליב, חינוך מרפא
    תקן את עצמך | בן-ציון פורת - על תרגום ספרו של ד"ר אדוארד באך, רפא את עצמך
  • מדור מלאכות | איריס גל
    פעילויות עם ילדים לתקופת הקיץ והחגים הקרובים
  • אמנות ההורות | מיכל זיו קרמר
    המשך הסיפור על נָנָה וגד ונוּנוּ הגמד, ועל דמיון ופנטזיה אצל ילדים בשִׁבעון הראשון
  • לוח מודעות, הטבות לקוראיאדם עולם
  • מדור מוצרים ושירותים

חזור | לראש המסך


 

אדם עולם

אדם עולם בפייסבוק אדם עולם ב Facebook
אדם עולם - ראשי »

ב-1919 פנה אמיל מולט, מנהל בית-החרושת וולדורף אסטוריה בשטוטגרט ואחת מהדמויות המובילות בתנועה של השילוש החברתי, אל רודולף שטיינר בבקשה לייסד בית-ספר לילדים של פועליו. החל מ-1907 ועד מותו של רודולף שטיינר, ומאז ועד היום בכל המרכזים האנתרופוסופיים בעולם, ניצבים המחקר, הריפוי והיצירה האמנותיים במרכז של כל פעילות אנתרופוסופית. האוריתמיה הנה אומנות אשר מכילה בתוכה את כל האומנויות המלוות את האדם משחר התפתחותו: הארכיטקטורה, הפיסול, הציור, המוזיקה, השירה והפואטיקה. הרפואה האנתרופוסופית התפתחה מתוך עבודתם המשותפת של ד"ר איטה ווגמן ורודולף שטיינר עם קבוצת רופאים בבית-החולים בארלשהיים שליד דורנאך, שוויץ. הביוגרפיה עוסקת בהתפתחות האדם ומתארת (על ידי החוקים הביוגרפים) את המסע האנושי מלידה עד מוות, את התפתחותו הגופנית, הנפשית והרוחנית של האדם ואת הצמתים החשובים בחייו. רודולף שטיינר נתבקש ב-1924 על ידי קבוצה של חקלאים ממרכז אירופה שגילו דאגה לנוכח ההתדרדרות בבריאות של זני צמחים ובעלי חיים, להניח יסוד למדע ולפרקטיקה אנתרופוסופיים בחקלאות.

© כל הזכויות שמורות למחברים ולאמנים