תקשורת עם הורים בקהילה תוך התחשבות בטמפרמנטים | Lisa Mahar

מאת ליסה מהאר

ארבעת הטמפרמנטים

במהלך שנת הלימודים, צוות בית הספר נדרש לעיתים קרובות לקבל החלטות מורכבות. לאחר גיבוש ההחלטה, ההנהלה מחויבת לשתף אותה עם קהילת בית הספר. באופן אידיאלי, אנו מצפים מההורים ומחברי הקהילה להביע אמון מלא בהחלטה ובדרך קבלתה. עם זאת, קיים חשש טבעי לגבי אופן קבלתה בקרב משפחות בית הספר.
כאשר אנו מעבירים החלטה משמעותית להורים, חיוני להתחשב במגוון הטמפרמנטים בקרבם. אנו מאמינים שכל טמפרמנט, על סגולותיו הייחודיות, תורם ליצירת קהילה בית ספרית תוססת ודינמית. התחשבות בסגולות אלו בתקשורת שלנו היא דרך לכבד ולהעריך את מגוון הדרכים בהן אנשים מעבדים מידע.

אלו אינן המלצות לתוכן ההודעה, אלא הנחיות לגבי הטון והגישה, שמטרתן ליצור תגובות חיוביות ותומכות.

ההורה הכולרי

כולרהורה זה רוצה לדעת שהפעולות הן ברורות ונחרצות. יש לחשוף בפניו את כל המידע שניתן לחשוף, וכך לאפשר לו לתת אמון ולכבד הן את התהליך והן את האחראים. 
תגובת ההורה: אני מבין ומכבד החלטה זו. אתם יכולים לצפות לתמיכה שלנו. מה אני יכול לעשות כדי לעזור?

ההורה המלנכולי

מלנכולהורה זה רוצה לדעת שהפעולות הן אכפתיות, צודקות והוגנות. בהצגת ההחלטה יש לציין את הקשיים והאתגרים. יש להעריך את אלה שתרמו להחלטה או לדרך פעולה זו ואת אלה שיושפעו ממנה. 
תגובת ההורה: החלטה זו נראית צודקת והוגנת כאחד. איך מטפלים באלו שנפגעו לרעה? עם מי אני יכול לדבר לגבי החששות שלי?

ההורה הסינגוויני

סנגוייןהורה זה רוצה לדעת כי נשקלו מגוון נקודות מבט וכי הפעולות ייבדקו וישופרו במידת הצורך. יש להציג בפניו את ההזדמנויות המרגשות ואת היתרונות החיוביים בדרך פעולה חדשה זו. 
תגובת ההורה: אני שמח שבית הספר מסתכל לעתיד ואני בטוח שכל הקולות נשמעו. אני רואה את האפשרויות ומתלהב לנסות משהו חדש.

ההורה הפלגמטי

פלגמטהורה זה רוצה לדעת שהפעולות משקפות את ערכי הליבה הבלתי משתנים שלנו. לאחר שנקבע דרך פעולה ההורה הזה רוצה לדעת שאנחנו איתנים ונחושים. יש לתאר כיצד ננקטה הקפדה על מנת להבטיח שהיישום אינו משבש יתר על המידה.
תגובת ההורה: אני יכול ליצור מקום לגישות חדשות כשהן מבוססות על עקרונות ליבה.

לסיכום, התחשבות בטמפרמנטים השונים בתקשורת עם ההורים מאפשרת ליצור דיאלוג פורה ולמנוע אי-הבנות. באמצעות הבנת הטמפרמנטים, ניתן לצפות מראש שאלות וחששות שעשויים לעלות, ולהשיב עליהם באופן רגיש. גישה זו מבטיחה שהחלטות בית הספר נתפסות כהוגנות, שקופות ומועילות לכלל, תוך שימת לב לצרכים ולנקודות המבט השונות בקהילה.

Lisa was the School Administrator at Monadnock Waldorf School in Keene, New Hampshire from 1991 to 2018. She is a founding member of the Administrators Network of the Association of Waldorf Schools of North America (ANA), is a trained meeting facilitator, and now advises and consults with Waldorf schools in the areas of governance, community building, administrative review, meeting facilitation, mentoring, visioning, and administrative planning. She can be reached at lisamahar5@gmail.com

תרגום ועיבוד: ירון זנבל