להביא את האור אל המעגל - על טמפרמנטים וספירלת האור
מקור: Waldorf art and teacher | Narsingh Khalsaתרגום ועיבוד: ירון זנבל מעגל אור (או ספירלת האור) הינו אירוע מרגש במהלכו ילדי הגן/ביה"ס צועדים כל אחד בתורו ומביאים את אורם למרחב.
כאשר הטקס מסתיים, כל הספירלה זוהרת באורות שהתווספו אליה.
מעגל האור מסמל את האור הנולד בתוככי הנפש, את מציאת האור מתוך החושך, האור המביא אל תוך הנפש מחדש את כוח החיים.
בבלוג של Narsingh Khalsa היא מתארת את האופן השונה בו ניגש כל טמפרמנט אל מלאכת הבאת האור למעגל:
הילד הסנגוויני כמעט ויתקל בספירלה, לעתים קרובות הנר לא יודלק כראוי והוא יצטרך לחזור ולהדליק אותו שוב כי הוא נע מהר מדי.
הילדים הסינגווינים בוחרים לעתים קרובות מקום לנר ליד מרכז הספירלה. הם נוטים לצאת במהירות מהספירלה ועלולים להתבלבל באיזו דרך ללכת. צעדיהם יתאפיינו בהליכה קלה, קופצנית ואנרגטית. עיניהם עשויות לנצוץ מסקרנות וציפייה, להסתכל בשקיקה על הסביבה והאווירה החגיגית של מעגל האור.
הילד הסנגוויני עשוי להימשך למראות ולצלילים השונים, לעסוק באחרים ולהקרין חום טבעי המושך את הסובבים אותו.

הילד המלנכולי ילך לאט לתוך הספירלה כאילו עמוס בכובד מחשבותיו.
המלנכולים מודעים מאוד לכך שכל העיניים נשואות אליהם. הם יבחרו את המקום שלהם לנר לפני הכניסה למעגל. הם עשויים לחוש אכזבה אם מישהו יבחר את המקום "שלהם" לפני שהגיע תורם.
הטמפרמנט המלנכולי מקושר לעתים קרובות עם הערכה עמוקה יותר ליופי, למשמעות ולדקויות החיים. כשהילד המלנכולי הולך בספירלה, הוא עשוי להיות מכוון לפרטי הסביבה - האורות המרצדים, הניחוחות באוויר והקולות הרכים של הסביבה. טבעו המופנם עשוי להוביל אותו להרהר במשמעות של כל צעד ובסמליות הגלומה במסע הספירלי.

סביר להניח שילד כולרי ילך בספירלה בצעד בטוח ומכוון. הצעדים שלו עשויים להיות תקיפים, והוא עשוי להפגין תחושת נחישות בזמן שהוא מנווט בנתיב.
אנשים כולריים נוטים להיות אסרטיביים, ולכן הילד עשוי להתקרב לספירלה מתוך מחשבה על מטרה ברורה. הוא עשוי לבחור מקום לנר לקראת סוף הספירלה.
הכולרי עשוי לחלוק את דעותיו עם אחרים לגבי היכן נמצאים המקומות הטובים ביותר, או על כך שכולם לא צריכים לקבץ את הנרות יחד באזור אחד. תהיה לו בראש הליכה ספירלית אידיאלית משנים של השתתפות בהליכה הספירלית ואם משהו ישתנה, הוא לבטח יאמר לך איך לשנות אותו בחזרה או איך לשפר אותו.

עבור ילד פלגמטי, האירוע הזה הוא ציון דרך בשנה, המסמן עבורו את הגעת החורף וחג החנוכה.
לאור הנטייה של הפלגמטי לשמור על איזון רגשי, הילד צפוי לחוות את הארוע בגישה רגועה. הוא אולי לא יוצף בקלות מהפיתולים של מעגל האור, אבל ייגש לכל אתגר עם חשיבה מדודה ומתחשבת. כל מקום יהיה בסדר עבור הנר שלו ולא אכפת לו להיות האחרון ללכת.
הוא בהחלט עשוי לשבת בשמחה במקום שלו ולא לשים לב שהגיע תורו ללכת או שהגיע הזמן לעזוב.
ואיך כל טמפרמנט מכין כוכב לחלון החנוכה?
הילד הסינגוויני איבד את החומרים הנדרשים להכנה ולא יודע כלל איפה ימצא אותםהילד המלנכולי יהיה מאוכזב מאיכות הנייר, מהיעדר הנחיות מדוייקות ולכן אנשים לא יאהבו את הכוכב שלהם, שאותו אפילו לא רצו להכין...
הילד הכולרי יסיים ראשון, אבל עבודתו אינה המשובחת. אבל עם השלמת המלאכה, הוא יוכל ללמד את האחרים כיצד להכין את הכוכבים שלהם, אם יעשו זאת נכון אם לאו.
הילד הפלגמטי עשוי לסיים את המלאכה אחרון, אבל יאהב מאוד את התהליך.
עוד על ארבעת הטמפרמנטים »